martedì 10 ottobre 2017

Jan Ahlgren: Lake Como inspired my Basilico & Fellini

Jan Ahlgren, founder of Vilhelm Parfumerie. Credits, tft-mag
Una passione per il jazz, l'estetica classica e il glamour di inizio secolo. Jan Ahlgren è un modello e creatore di profumi. Nato a Stoccolma da madre americana e padre svedese, è stato fortemente influenzato dal nonno paterno, Vilhelm, che indossava ogni giorno una colonia personalizzata. 

E' nata così a New York Vilhelm Parfumerie, marchio per fragranze di nicchia. Ogni profumo prende il via da un'ispirazione, una persona, un posto... "Il prossimo sarà dedicato a David Bowie, amo la sua personalità così carismatica e affascinante, sia come cantante che come attore", spiega Vilhelm a Bellezzefelici. Il naso dietro ai profumi è Gerome Epinette, che interpreta le ispirazioni di Jan. La prima essenza è stata creata nel 2015 e la più recente è del 2017, Basilico & Fellini.

Ora questi profumi sono venduti anche a Milano, alla Rinascente Duomo, da Zeitgeist. E non è casuale che Vilhelm sia venuto in Italia "lo ammetto, ho una casa sul lago di Como... che ha ispirato il mio Basilico & Fellini, dedicato  qeusto Paese così ricco di sole". Basilico, fico e viola sono le note di apertura e di cuore, vetiver, erba verde formano invece la base. È un profumo potente, forte, intenso e unisex.


Smoky Show rende invece  omaggio al jazz e ai locali intrisi di fumo e ai personaggi  e luoghi dell'epoca diventati ormai mitici... Billy Holiday, il Cotton Club le notti sexy a Harlem... con note di pepe rosa e zafferano in apertura, poi olio di rosa e pelle avvolti in vetiver, cedro e legno di agar.
 

Vilhelm è da Barneys a New York, Liberty a Londra e Colette a Parigi. "Amo Parigi, mia moglie Polly e io ci sposteremo lì a breve. È un bel posto dove stare, vi ho vissuto per qualche tempo anni fa".

***

A passion for jazz, classic aesthetics and early 20th century glamour, Jan Ahlgren is a model and perfume-maker. Born in Stockholm to an American mother and a Swedish father, he was heavily influenced by his paternal grandfather, Vilhelm, who wore custom-blended cologne every day.

Vilhelm Parfumerie is a niche fragrance house. Each scent has an elaborate founding story that starts from an inspiration, a person, a place... "Next will be David Bowie, I love his being so charismatic and fascinating as singer and actor", explains Vilhelm to Bellezzefelici. The perfumer behind the scents is Gerome Epinette.


From a memory of childhood summers in a seaside cabin to a conception of early 1900s Paris, each fragrance is the culmination of a broad and collaborative process. The earliest edition was created in 2015 and the newest is from 2017, Basilico & Fellini.

And now these fragrances are sold also in Milan, at La Rinascente Duomo, by Zeitgeist. And it's not by chance that Vilhelm has come to Italy, "as I admit, I have a house on the lake Como... that inspired my Basilico & Fellini, dedicated to the sunny Italy".  Basil, fig and violet are the opening and middle notes, vetiver, green grass at the base. It'a a powerful, strong, intense unisex perfume.

Smoky Show plays tribute to jazz and the smoky rooms and spotlights exuding the mystique of its legacy... Billy Holiday, the Cotton Club, and a sexy night in Harlem... with notes of pink pepper and saffron at the top, then rose oil and leather all wrapped up in vetiver, cedarwood, and agar wood.

Vilhelm is at Barneys New York, Liberty in London and Colette in Paris. "Just about Paris, my wife Polly and I will be moving there. It's a beautiful place to stay, I lived there for some time years ago".
Vilhelm @Zeitgeist, Rinascente Duomo, Milan

Credits: Into the Gloss

Polly Silverman and her husband Jan Ahlgren. Credits: NYT

xoxo!!!

Have a beautiful day :)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...