sabato 27 gennaio 2018

Shiseido beauty is coming back to Milan!


Dal 14 al 27 febbraio tornano a Milano le 6 Miss Shiseido, ambasciatrici di bellezza. Al quinto piano de la Rinascente di Piazza Duomo sarà allestita un’esclusiva beauty lounge.

Sarà possibile fare un trattamento RX Massage di 1 ora, che sfrutta l’azione dei prodotti Shiseido, scelti dopo un’attenta analisi della pelle, e delle digito-pressioni. Oppure scegliere un Yutaka Massage liftante-levigante per viso, collo e décolleté.
Non manca l’EyeCARE BAR: un solo trattamento racchiude una maschera Pure Retinol Express Smoothing Eye Mask, Eyebrow Styling personalizzato e una seduta di Eye Makeup.

Per info: 342/6433066 – 340/5352583

More Shiseido (Serge Lutens) on Instagram, @bellezzefelici

From February 14th to 27th the 6 Miss Shiseido, ambassadors of beauty, come back to Milan. On the fifth floor of la Rinascente in Piazza Duomo an exclusive beauty lounge will be set up.

You can do 1 hour RX Massage treatment, which takes advantage of the action of Shiseido products, chosen after a careful analysis of the skin, and of the typo-pressures. Or choose a lifting and smoothing Yutaka Massage for face, neck and décolleté.

Do not miss the EyeCARE BAR: A single treatment contains a Pure Retinol Express Smoothing Eye Mask, Personalized Eyebrow Styling and an Eye Makeup session.
 

More info: 342/6433066 - 340/5352583

xoxo!!!

lunedì 22 gennaio 2018

Chanel Beauty, the new IG account :)


This January, CHANEL (here the video) unveils its new Instagram account @chanel.beauty. A platform of expression allowing the company to share its unique take on beauty and makeup on a regular basis, with a focus on the uniqueness of its products, its innovations and its creativity. As Chanel Global Creative Makeup and Color Designer, Lucia Pica will also use this tool to convey her vision, inspirations and viewpoints.

 #ChanelBeauty 
 #CreateYourself
 #ChanelMakeup

More Chanel on @bellezzefelici IG Stories!

Lucia Pica for Fashion Magazine

 xoxo!!!

mercoledì 17 gennaio 2018

Collistar protects Villa Balbianello on lake Como

Collistar tutela il patrimonio artistico italiano. Il marchio di bellezza guidato dall'amministratore delegato Daniela Sacerdote, presente in oltre 40 Paesi, ha siglato col FAI una collaborazione per sostenere la manutenzione delle splendide aree verdi di Villa del Balbianello. Si tratta dell'elegante dimora costruita nel XVIII secolo sul lago di Como, lasciata in eredità al FAI nel 1988 da Guido Monzino, imprenditore, collezionista e viaggiatore, caratterizzata da un meraviglioso giardino artistico.

Collistar protects the Italian artistic heritage. The beauty brand led by the Ceo Daniela Sacerdote, distributed in over 40 countries, has signed a collaboration with FAI to support the maintenance of the beautiful green areas of Villa del Balbianello. This is the elegant mansion built in the 18th century on Lake Como, bequeathed to FAI in 1988 by Guido Monzino, entrepreneur, collector and traveller, characterized by a wonderful artistic garden.
Daniela Sacerdote, Collistar Ceo

sabato 13 gennaio 2018

Caudalie Premier Cru, the Vinergy effect...

Un beauty set che abbina ingredienti naturali e ricerca biotecnologica, il complesso brevettato Vinergy e l'estratto di peonia bianca. E' la linea Premier Cru di Caudalie, marchio francese fondato da Mathilde Thomas. La texture di siero e crema è molto leggera e si assorbe bene, i due abbinati regalano al viso un bell'effetto luminoso e di pelle tonica. La differenza fra il prima e il poi si vede subito. Molto buono anche il contorno occhi, agisce su occhiaie e linee del tempo.
Dietro a Vinenergy vi sono il resveratrolo del vino, la betaina in forma organica (per idratare in profondità) e acido ialuronico. Il complesso è stato studiato dal dottor David Sinclair della Harvard Medical School.

More Caudalie on Instagram, @bellezzefelici

A beauty set that combines natural ingredients and biotechnological research, the patented Vinergy complex and white peony extract. That's the Premier Cru line from Caudalie, a French brand founded by Mathilde Thomas. The texture of serum and cream is very light and both absorb well. The two combined give a beautiful glowing and tight effect. The difference between before and after is immediately evdent... So lovely the eye contour, it works well on dark circles and time lines.
Behind Vinenergy are wine resveratrol, organic betaine (deep hydration) and hyaluronic acid. The complex was studied by Dr. David Sinclair from Harvard Medical School.

 



xoxo!!!

venerdì 12 gennaio 2018

Burdese, new Acqua di Parma Brand General Manager Italy

Da gennaio 2018 Laura Burdese, Presidente e amministratore delegato di Acqua di Parma, ha assunto anche l’incarico di Brand General Manager Italia per far crescere a doppia cifra il marchio del gruppo LVMH.

From January 2018 Laura Burdese, President and Ceo of Acqua di Parma, has also assumed the role of Brand General Manager Italy to give the LVMH brand a double digit growth.

mercoledì 10 gennaio 2018

The secrets behind the new Invati Advanced formula

Invati diventa più naturale (il 98% degli ingredienti è green), più efficace sui capelli che invecchiano in termini di spessore, forza, capacità di ricrescita. E diventa Invati Advanced, la nuova linea che sarà lanciata a febbraio, composta da tre prodotti, Exfoliating Shampoo, Thickening Conditioner e Scalp Revitalizer. Bellezzefelici ha chiesto a Cindy K. Angerhofer, Direttore Esecutivo della Ricerca botanica di Aveda, di raccontare qualche segreto negli studi fatti in questi ultimi anni sui capelli.

Qual è la differenza tra Invati e Invati Advanced in termini di prestazioni sui capelli?

 I nostri studi sulle consumatrici ci dicono che il 77% delle donne che ha utilizzato Invati preferiva Invati Advanced rispetto alla formula originale. Quest'ultima ha avuto un grande successo nell'aiutare a ottenere una buona capigliatura, quindi abbiamo mantenuto molti degli stessi ingredienti in Invati Advanced. Il nostro team ha apportato diversi miglioramenti dal punto di vista sensoriale, estetico dei prodotti in modo da renderli più piacevoli da usare e con maggiori effetti in termini di morbidezza. Abbiamo inoltre ottenuto miglioramenti sull'ispessimento istantaneo del fusto del capello per dare un aspetto immediato e una sensazione di capelli più pieni mentre si dovrà poi aspettare 8-12 settimane per vedere i massimi benefici sul cuoio capelluto e sui capelli.

I capelli sottili  e stressati delle persone giovani sono sono diversi dai capelli stressati e sottili di chi ha oltre 40 anni? Il nuovo Invati è più mirato al secondo caso?  

È vero che ci sono differenze tra i capelli giovani e radi e quelli più vecchi, ma molte di queste differenze sono solo una questione di grado. La densità dei capelli inizia a diminuire dopo i 30 anni e non si è vecchi allora! Le donne di ogni età usano spesso gli stessi trattamenti stressanti (lisciatura, permanente, schiariture) che possono danneggiare i capelli. Le donne più mature possono notare un maggiore diradamento, quelle più giovani possono trarre benefici incoraggianti dal massaggiare ingredienti come la curcuma, la liquirizia e il mandarino sul cuoio capelluto per sostenere la naturale vitalità cellulare.

Gli ingredienti naturali funzionano bene se abbinati alla ricerca biotecnologica. Su cosa è focalizzato il vostro team? Qual è la nuova frontiera nella scienza del capello?

Abbiamo molti progetti che si concentrano sulla valutazione degli ingredienti vegetali, specialmente quelli utilizzati nell'Ayurveda e ne studiano la chimica, l'attività biologica e i loro effetti sulle cellule della pelle e del cuoio capelluto. Stiamo cercando di capire la fisiologia naturale dei capelli dalla radice alla punta nelle diverse fasi della vita, in modo che possiamo imparare come utilizzare gli ingredienti naturali per proteggere, rinforzare e ripristinare i capelli nelle persone di tutte le età. Una delle aree che abbiamo studiato è il fenomeno della senescenza e cosa potremmo fare per proteggere le cellule dall'invecchiamento.

Quali cibi, abbinati ad uno stile di vita sano, possono contribuire a migliorare lo stato dei capelli? 

I capelli sani nascono sotto la superficie della pelle prima ancora che possiamo vederli, quindi è importante avere una dieta equilibrata per nutrire quelle radici. Non ho visto prove scientifiche su un singolo alimento che aiuta i capelli, ma una dieta povera può essere legata alla perdita dei capelli se mancano i nutrienti essenziali. Mi piace la pratica ayurvedica di una dieta equilibrata di proteine, carboidrati e grassi che provengono in gran parte dalle piante. Le noci sono una buona fonte di vitamine, minerali e grassi salutari, e molti dei super-alimenti sono colorate centrali elettriche antiossidanti, quindi sempre un'ottima scelta.Poiché lo stress è spesso associato alla perdita dei capelli, consiglierei uno stile di vita che include anche la meditazione e altre forme di gestione dello stress attraverso attività fisiche e mentali che ci permettono di abbandonare intenzionalmente le nostre preoccupazioni e di prenderci cura di noi stesse. Questo può portare più calma nelle ore di veglia, ma può anche favorire un sonno migliore, il tempo durante il quale i nostri corpi costruiscono e si riparano.

*****

The famous Invati formula to deliver thicker, fuller, stronger hair has been revisited to be more effective in aging women and closer to 100% natural ingredients, so now it's 98%... The new Invati Advanced line is going to be launched in February and comes with 3 products, Exfoliating Shampoo, Thickening Conditioner e Scalp Revitalizer. Bellezzefelici asked Cindy K. Angerhofer, Ph.D. and Aveda Executive Director of Botanical Research to talk about the new scientific discoveries and the effect on hair.

What's the difference between Invati and Invati Advanced in terms of performance on hair?
Our consumer studies tell us that 77% of women who used Invati preferred Invati Advanced over the original formula. The original Invati formula has been highly successful in helping our guests maintain their hair, so we kept many of the same ingredients in Invati Advanced. Our formulation team made several improvements to the aesthetics of the system, creating more body for each product that makes them more pleasurable to use, and also provides more conditioning to the hair for better performance. We have also enhanced the instant thickening of the hair shaft to give immediate look and experience of thicker, fuller hair while waiting the 8-12 weeks for maximum benefits to scalp and hair. 


Young, stressed, thin hair is different from aging, stressed, thin, hair? Is the new Invati better targeted to the second case?
It is true that there are differences between young, thinning hair and older thinning hair, but many of these differences are just a matter of degree. Hair density starts to decrease in the 30s (not old!), and women of all ages use many of the same hair treatments (straightening, perming, bleaching) that can damage hair and cause loss due to breakage. More mature women may notice greater thinning, but younger women can also derive invigorating benefits from massaging ingredients like turmeric, licorice and tangerine into their scalp to support the natural cellular vitality.


Natural ingredients work well if coupled with biotech research. What is your team focused on? What's the new frontier in the hair science?
We have many active projects that focus on evaluation of plant ingredients in our laboratories, especially those used in Ayurveda, and study their chemistry, biological activity, and their effects on cells of the skin and scalp. We are looking to understand the natural physiology of hair from root to tip, at different life stages, so we can learn how to use natural ingredients to protect, reinforce and restore hair for people of all ages and all hair types. One of the areas we have been investigating is the phenomenon of cellular senescence – a state in which aging hair cells stop growing – and what we might do to protect cells from senescence.


What kind of healthy/super food and lifestyle could help improve one's hair?
Healthy hair is born beneath the skin surface before we can even see it, so it is important to eat a healthy diet to nourish those roots. I have not seen scientific evidence for a single food helping hair, but a poor diet can be tied to hair loss if one is missing essential nutrients. I would advocate the Ayurvedic practice of a balanced diet of proteins, carbohydrates and fats that come largely from plants. Nuts are a good source of vitamins, minerals and healthy fats, and many of the popular superfoods are brightly colored antioxidant powerhouses – always a good thing.
As stress is often associated with hair loss, a beneficial lifestyle will also include meditation and other forms of stress management through physical and mental activities that allow us to intentionally let go of our worries and cares for a time. This can bring more calm to our waking hours, but may also promote better sleep, the time during which our bodies build and repair.








xoxo!!!