Saranno oltre 200 le case madri presenti, di cui il 70% estere. Da un lato ci sono i marchi consolidati (40%), dall’altro Esxence ricopre la funzione di scouting, con il meglio dei brand emergenti.
Non solo fragranze. Per il quarto anno consecutivo l’area espositiva del salone ospiterà la speciale sezione dedicata allo skincare di nicchia Esxkin – The Excellence of Beauty, dove i brand più esclusivi a livello internazionale si distingueranno per le formule innovative.
Solo in Italia, nel 2016, la profumeria alcolica d’autore ha inciso circa il 12,5% sul totale della categoria per oltre 200 milioni di euro di fatturato (prezzi al pubblico) ovvero il 2% dei 9 miliardi di euro dei ricavi totali beauty italiano.
“Abbiamo creato il culto della profumeria d’autore", spiega Maurizio Cavezzali, presidente di Equipe International e co-fondatore di Esxence. “Da questa manifestazione transita ogni anno l’85% dei brand più rilevanti. Non solo. Esxence costituisce il trampolino di lancio per gli emergenti che vogliono affermarsi”.
www.esxence.com
Ingresso libero previa registrazione
Ingresso operatori nelle quattro giornate di evento
Ingresso visitatori sabato e domenica
Orari: da giovedì a sabato dalle ore 10.30 alle ore 18.30, domenica dalle ore 10.30 alle ore 16.30
From 5th to 8th April 2018 in Milan, at the The Mall, 5 thousand square meters of exhibition space in Piazza Lina Bo Bardi at Porta Nuova, returns the tenth edition of Esxence, The Scent of Excellence, an international event dedicated to artistic perfumery.There will be over 200 brands, 70% cominf from abroad. On the one hand there are the consolidated brands (40%), on the other Esxence covers the scouting function, with the best selection of emerging companies.
Not just fragrances. For the fourth consecutive year the exhibition area will host the special section dedicated to the Eskkin niche skincare - The Excellence of Beauty, where the most exclusive international brands will stand out for their innovative formulas.
In Italy in 2016 niche perfumery accounted for about 12.5% of the total category for over 200 million euros in turnover (retail prices) or 2% of the 9 billion euros of total revenues in the Italian beauty.
"Esxence has been able to give identity and consistency to the international artistic perfumery becoming its most important meeting point and incubator of opportunities. It has seen the turnover of the two-digit sector grow in the ten years when it was the guide", says Silvio Levi, co-founder of Esxence.
"We have created the cult of designer perfumery", explains Maurizio Cavezzali, president of Equipe International and co-founder of Esxence. "85% of the most important brands pass through this event, and not only Esxence is the trampoline for the emerging who want to establish themselves".
www.esxence.com
Free admission upon registration
Entry operators in the four days of the event
Visitors admission Saturday and Sunday
Hours: from Thursday to Saturday from 10.30 to 18.30, Sunday from 10.30 to 16.30