Danielle Ryan |
Un
progetto, tre società per svilupparlo. Danielle
Ryan, imprenditrice, filantropa,
amante dell'arte, nonché erede dell'omonimo impero di voli low cost,
ha deciso di costruire e diffondere il progetto Roads
nel mondo con Celso Fadelli,
fondatore e amministratore delegato di Intertrade Europe. Si tratta
di un gruppo internazionale, con filiali dalla Russia all'Australia
agli Usa, che promuove da sempre la profumeria artistica ed
organizzatore di Unscent, manifestazione incentrata sul binomio
arte-essenze.
One
project, three companies to develop it. Danielle Ryan, entrepreneur,
philanthropist, art lover and heir to the Ryanair fortune, decided to
build and develop the Roads project in the world with Celso Fadelli,
founder and Ceo of Intertrade Europe. It is an international group
with subsidiaries from Russia to Australia to the United States,
which has always promoted artistic perfumery and is the organizer of
Unscent, an event focused on the concepts of art and essences.
Celso Fadelli, ceo di Intertrade Europe |
Tre
sono le società che svilupperanno il progetto: una dedicata alle
essenze, una all'editoria e l'ultima al cinema. Tre modi per
raccontare Roads, metafora dell'uomo in cammino che deve decidere
quale strada percorrere e quali scelte fare. Ma come si svilupperà
nel concreto questa idea? Bellezzefelici
lo ha chiesto a Celso Fadelli.
There
are three companies that will develop the project: One dedicated to
the essences, a second to publishing and the last to movies. Three
ways to tell Roads, metaphor for life, for the man that must decide
which way to go and what choices to make. But how will this idea be
developed? Bellezzefelici asked Celso Fadelli.
L'esterno di Roads, il tir, mostra permanente, che attraversa il mondo |
D.
In che modo ha conosciuto l'erede dell'impero Ryanair?
R. Sono stato
avvicinato oltre un anno fa da persone incaricate al contatto.
Soltanto dopo il terzo incontro mi hanno informato chi stava dietro
al progetto. Ho conosciuto Danielle dopo circa due mesi ed è stata
una rivelazione: una mente giovane, brillante e poliedrica in un mix
perfetto di raffinate intuizioni e competenze che raramente si
incontrano assieme.
Q.
How did you get to know the heir to the Ryanair fortune?
A. I was approached over a year ago by some intemediaries. Only after the third meeting they informed me who was behind the project. I met Danielle after about two months and it was a revelation: A young, brilliant and versatile mind, a perfect blend of refined insights and skills which rarely go together.
A. I was approached over a year ago by some intemediaries. Only after the third meeting they informed me who was behind the project. I met Danielle after about two months and it was a revelation: A young, brilliant and versatile mind, a perfect blend of refined insights and skills which rarely go together.
L'interno del tir Roads, ideato da Cristiano Seganfreddo |
D.
Come si coniuga nel concreto il progetto di Danielle Ryan con
Intertrade Europe? Sarete i suoi distributori? Avete creato una joint
venture?
R. Intertrade
Europe Group è stato individuato dalla casa madre, a seguito di
un'analisi di mercato durata un anno, quale partner strategico per lo
sviluppo nel mercato globale. E' stata realizzata una partnership tra società dei
due gruppi. Il primo obiettivo è il collegamento della collezione
profumi alle attività di publishing e produzione cinematografica del
gruppo.
Q.
What's the relationship between Danielle Ryan and Intertrade Europe?
Will you be distributors for Roads? Have you found a joint
venture?
A. As a result of a market analysis lasted one year, Intertrade Europe Group has been identified as the strategic partner for the development of Roads in the global market, thanks to a partnership between companies of the two groups. The first aim is to connect perfumes to publishing and film production.
A. As a result of a market analysis lasted one year, Intertrade Europe Group has been identified as the strategic partner for the development of Roads in the global market, thanks to a partnership between companies of the two groups. The first aim is to connect perfumes to publishing and film production.
Dnielle Ryan, da sempre appassionata di arte |
D.
Quali sono le prossime tappe?
R. Roads è via,
strada, percorso, sentiero. La prima tappa è portare entro il 2014
il brand con le sue dieci profumazioni e la collezione bodycare nelle
più rilevanti vetrine del mondo. Il successo ad Unscent e la
conferma di Barneys quale partner esclusivo negli Usa direbbe che
stiamo partendo bene. Vedremo poi cosa appare dietro la collina.
D'altronde è quello che facciamo da 25 anni.
Q.
What are the next steps?
A. The first step is to bring the brand with its ten fragrances and bodycare collection in the most important showcases of the world by 2014. The success at Unscent and confirmation of Barneys as exclusive partner in the U.S. would say that we are working well.
A. The first step is to bring the brand with its ten fragrances and bodycare collection in the most important showcases of the world by 2014. The success at Unscent and confirmation of Barneys as exclusive partner in the U.S. would say that we are working well.
D. Che caratteristiche
hanno i profumi che lancerete?
R. Profumi
di qualità, comprensibili, che aprono le strade della mente e del
cuore.
Q.
What are the characteristics of the scents you will launch?
A. Perfumes of quality, understandable, opening the way to mind and heart.
A. Perfumes of quality, understandable, opening the way to mind and heart.